⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔

12/17/12

Två veckor med mitt hjärtas guld

Min bästa vän Sofie har varit här och hälsat på. Vi hann både med Kunming, Dali, Shuhe och Lijiang. Det har varit två underbara veckor med skratt, goda vänners sällskap, upplevelser, god mat, drinkar och samtal som man bara kan ha med en bästa vän.

Det hela började med en middag på Cacao.

Yuantong Tempel

Yuantong Tempel

Dessert-utekväll

City

Qiongzhu "Bamboo" Tempel

Qiongzhu - mässande munkar i eftermiddagssolen

Internationell julmarknad på den svensk-kinesiska konstskolan TCG Nordica

Life of Pi i 3D

Tillbaka i Dali...

<3

Tempel i Dali

MuMs! "Soup-dumpling"

Tuffingarna

Yi-kvinnor på marknaden i Dali

Tillbaka i Shuhe...

Kan man få italienskt kaffe i Shuhe?... Ja

Uppe i bergen

Prayer flags på toppen

Prayer flags och utsikt över Shuhe och Lijiang. Här fann vi lugnet och satt resten av eftermiddagen.

Bästa resminnet!

Tillbaka i Lijiang...

Eye of Buddha

Naxi-kvinnor på torget i Lijiang Ancient Town

Utsikt över Nya Lijiang

Resan avslutades där den började, med Frozen Margaritas på Cacao. Sen höll vi oss vakna till Soffan satt på bussen till flyget 05.00

2 comments:

  1. Tack för två underbara veckor!! Det finns många fina minnen och favoritbilder. Varje gång jag ser den på Martin och Robin skrattar jag hysteriskt, en klassiker redan!
    (Nu lyssnar jag på Glee, enbart ditt fel)
    <3 <3 <3

    ReplyDelete
  2. HURRRRRNIIIIIIIIIIIIIII vad fina ni är tjejoor! Herre min geeeee.

    ReplyDelete