⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔⧕◈⧔◈✳◈⧕◈⧔

11/23/12

香港 Hong Kong

Så där rå nånting... Har nyligen kommit hem från en Weekend (Ons-Sön) i Hong Kong. Där mötte jag upp en av mina äldsta vänner Karin och vi hade en jätte mysig helg tillsammans. Tiden gick fort och det kändes som vi knappt hunnit med någonting men ändå jätte mycket när vi satt på flygplatsen igen. Vi hann ändå besöka alla tre öarna; Kowloon 九龍, Hong Kong Island 香港岛 och Lantau Island 大屿山. Jag fick även besöka Tian Tan Buddha (Big Buddha) min dröm och förhoppning med resan.


Vi bodde i Mong Konk (Kowloon)

Dessa ser man inte hemma så ofta...

Shopping

Knasiga affärer

Ladies Market

Karin i full gång på Ladies Market

Sushi-middag i Tsim Tsa Tsui

Helt slut!

Tian Tan Buddha och Po Lin Monastery (Lantau Island)

Det blåste ganska mycket där uppe



268 trappsteg leder upp till Buddhan

Utsikt från Buddhan

Ok, det blåste rejält! Väl uppe på "toppen" kunde jag stundvis luta mig helt mot vinden.

Tian Tan Buddha

På kvällen åkte vi till Tsim Tsa Tsui igen för att beundra Hong Kongs Skyline.

Hong Kong Skyline

Hong Kong Skyline

Avenue of Stars (Bruce Lee, Jet Li, Tony Leung och Maggie Cheung va höjdarna)

<3

Djonk, Bruce, Hong Kong

Drinkar med spektakulär utsikt

Central (Hong Kong Island) - två sidor av Hong Kong



Lunch på en helt galen Dim Sum restaurang



Fika på Starbucks så klart

Last Night in Hong Kong. Middag och drink med Fátima, Ave och ingen mindre än Robin "Lobin" Blomberg
...

Efter vår helg i Hong Kong var jag helt slut! Det är en "stor och mycket" stad som tar på krafterna. Det va en upplevelse helt klart och jag kan nu checka av Hong Kong på min att-göra-lista. Jag är glad att ha sett staden men det dröjer innan jag kommer tillbaka... om jag kommer tillbaka.

No comments:

Post a Comment